Kerékpározni jó! MINDENKINEK megvan a saját szenvedélye. A mi szenvedélyünk a kerékpár!

velencebike

velencebike

Kerékpáros szempontból is mozgalmas tavaszom volt...

2018. június 23. - VelenceBike
Kezdődött a Tihany Félsziget Kupával, ahol a fagypont körüli, dermesztő hideg ellenére - vagy épp azért, mert a többiek ettől tényleg ledermedtek - sikerült egész jól tekerni, olyannyira, hogy a "hegyihajrában" önmagam számára is meglepő módon megelőztem nálam sokkal nagyobb tapasztalatú és esélyesebb kortársaimat. Ezt annál is meglepőbb volt, mert táv közben kétszer is leszakadtam a hegymenetekben - igaz aztán mindig sikerült visszazárkózni néhány száz méteren belül. Az utolsó néhány kilométer a Balatonparton már egymásra várós, nézegetős, taktikázós volt inkább, így volt időm erőt gyűjteni és a nagyjából 500méteres befutó emelkedőn túl korán indító, és a végére elfáradó élmenőket az utolsó métereken meg tudtam fogni. Életem első outi bringás győzelmének nagyon örültem. 
Nem nyertem ugyan, de szintén dobogóra állhattam - egy remek célfotós hajrának köszönhetően - a tavasz egyik legnagyobb kerékpáros eseményének számító Tour de Velencei-tó 55 km-es futamán. Mivel Tósport jól szervezett eseményén együtt rajtoltunk a fiatalabb kategóriák versenyzőivel, megdöbbentő volt érezni az 50-es tempóban haladó boly húzását - igaz csak a tó sík, déli oldalán sikerült velük maradnom, aztán egy 8-10 fős csoport elugrott tőlünk. Az igazi küzdelem csak a táv fele után, a nadapi emelkedőn kezdődött, ahol mindenki a saját zsírján kellet hogy felkapaszkodjon, de aztán összeállt egy kb. 10 fős boly, akikkel a célegyenesig együtt tudtam maradni és a végén még maradt is erőm hajrázni, így megszerezve a korosztályom 3. helyét.
A siker titkát boncolgatva arra jutottam, hogy a februári Kanári-szigeteken tartott két hetes edzőtáborunknak nagy része lehetett benne, hiszen az ott töltött idő alatt gyűjtött - javarészt hegyi - kilométerek sokat lendítettek az erőállapotomon.
Áprilisban aztán - már a triatlon-duatlon versenyekre, no meg az időfutam OB-ra is gondolva - még két időfutam versenyen is elindultam Tahitótfaluban, illetve Bajnán. Itt már nem muzsikáltam annyira jól - a harmadik és negyedik helyek azt jelezték, hogy ehhez a műfajhoz azért speciális felkészülés és speciális technika is szükséges. Ez később - hála a Velencebike kitűnő szakembereinek - egy remek CUBE időfutam gép formájában meg is érkezett, így a triatlon középtávú OB-szereplésem sikere ezen már nem múlhatott. Előbb azonbam még 3 duatlon versenyen vettem részt és mindhármat - köztük a legfontosabbat a boglári sprint OB-t is sikerült megnyernem. Az 5km-es és 2 és fél kilométeres futószakaszok közé ékelt 20km bringázások eléggé időfutam-jellegűek voltak, így kitünő felkészülést is jelentettek a június 28-i időfutam OB-ra is.
Nagyvonalú támogatómnak a Velencebike-nak köszönhetően egy remek CUBE montit is használhatok, így ennek segítségével fel tudtam készülni és rajthoz is állhattam a Mountainbike Maraton OB-n a Crosskovácsin, ami idén a mostoha időjárás következtében szétázott pályának köszönhetően a szokásosnál is keményebbre sikeredett. A felfelékkel még nem is lett volna gond, de a sáros lejtőkön való csúszkálás sajnos nem az erősségem, így néhány szerencsés sárdagasztós esésnek köszönhetően bekövetkezett az első botlás is az eddig hibátlan sorozatomban: eléggé el nem ítélhető módon "csak" második lettem lasan negyed százada állandó vetélytársamnak tekinthető sporttársam, a kiválóan versenyző soproni Plájer Lajos mögött.
Na, de előbb még jött a tavaszi szezon számomra legfontosabb versenye, az éppen a születésnapomon, május 26-án rendezett Balatonman Kenese Triatlon Középtávú Országos Bajnokság, ahol a kritikán aluli 44 perces úszás után, már az új Cube időfutam géppel teljesíthettem a szokásosnál kicsit rövidebbre sikerült bringásszakaszt. A 2 óra 32 perc állítólag nem rossz idő... Befejezésként már csak egy 1 óra 40 perces félmaraton lefutása kellett az újabb országos bajnoki cím megszerzéséhez.

Ezzel már félig sikerült teljesítenem az idei szezonra vállalt "6 évtized, 6 sportág, 6 bajnoki cím" kihívás sorozatomat. Most jön még június végéig újabb három: a tereptriatlon és a triatlon sprint országos bajnokság, aztán az időfutam OB. Természetesen ezekről is igyekszem majd részletesen beszámolni.

GT

A bejegyzés trackback címe:

https://velencebike.blog.hu/api/trackback/id/tr1914066539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása